Idræt for udsatte grupper og parasport

Der er mange muligheder for at dyrke idræt, hvis du har et handicap, en psykisk lidelse eller andre sociale udfordringer.

Idræt for dig, som har psykiske eller sociale udfordringer

Ombold

Har du lyst til at spille fodbold? Eller være en del af holdet på anden vis? Så har du nu mulighed for at være med på CROS Helsingørs Omboldhold, som er en del af Snekkersten IF.

Ombold i Snekkersten IF

Kommunens faste tilbud om aktivitet og samvær

Hvis du ønsker socialt samvær og aktivitet, så har du mulighed for at komme i Værestedet Vinkeldammen eller 17A - Vejen Frem.

Derudover kan du deltage i idrætsaktiviteter på tværs af socialpsykiatrien, som er understøttet enten af medarbejdere fra socialpsykiatrien eller andre borgere. Du kan deltage, hvis du kommer på et af værestederne eller modtager støtte fra socialpsykiatrien i Helsingør Kommune,
Kontakt en medarbejder i socialpsykiatrien for at høre mere.

Idræt for dig, som har et fysisk handicap og/eller udviklingshandicap

Har du et udviklingshandicap, kan du for eksempel gå til en idrætsaktivitet i en af kommunens handicapidrætsklubber eller i forbindelse med særligt tilrettelagte aktiviteter. I nogle tilfælde er det muligt at deltage på et hold i en af kommunens mange almene idrætsforeninger.

Parasport Helsingør

Helsingør Handicap Svømning

Derudover kan du, i Specialsportguiden, søge efter idrætstilbud i nærheden af dig:

Specialsportguiden

Center for Særlig Social Indsats